De Märklin baan was de allereerste tentoonstellingsbaan van de club. de baan was toen een gelijkstroombaan en toonde een Zwitsers landschap.
bij de start in 1995 met de plannen voor een nieuwe tentoonstellingsbaan, veranderde deze baan in een wisselstroombaan
Sinds de baan in 1995 omgebouwd werd in een Marklin wisselstroombaan, bestond de baan tot 2009 uit een enkelsporige baan, met achter de coulissen een zestal korte opstel sporen.
In 2009 is begonnen om de oorspronkelijke baan om te bouwen in een tweesporige baan, met achter de coulissen een zestal opstel sporen die lang qua opzet zijn, waarvan er twee een lengte hebben van vier en respectievelijk vier en een halve meter. Dit speciaal om met lange goederen en personen treinen te kunnen rijden. Dit alles met C-rails.
Er wordt hoofdzakelijk digitaal gereden, maar de mogelijkheid om analoog te rijden is evengoed geïntegreerd.
Aan de scenery wordt hard gewerkt en zal overwegend Zwitsers/Duits aandoen.
Gereden kan worden met computer programma Koploper, Centraal station of Analoog. Het digitale aspect zal in de loop van de tijd verder uitgebouwd worden.
In april 2019 is de baan aangvuld met een klein Faller car straat plan, hiervoor moesten enige aanpassingen gedan worden. Nu het stratentraject er ligt kan de schade weer hersteld worden